I can't love you more than this! Kap.31

Louis och jag satt och pratade ett litet tag och han tog upp idén om att vi borde åka iväg och göra någonting kul. Jag ville först inte men han intygade mig. Morfar och mormor sa hejdå till oss, och jag såg att morfar var väldigt blek och såg sjuk ut.
-Morfar ska du inte åka in? Sa jag och kollade oroligt på honom.
-Nej gumman det är lugnt. Sa han och tryckte fram ett litet leende. Min morfar var inte den som åkte in till sjukhuset i första taget. Det skulle behövas att någon nästan dör innan han åker in.

Jag satte mig i Louis bil och vi körde iväg. Vi åkte förbi en park som jag kände igen. Vi åkte förbi parken och fram till ett café, cafét jag träffade killarna på för första gången. Jag kollade på Louis som satt och flinade. Jag började fnissa lite och sen gick vi ur bilen. Louis och jag hade det jätte kul, vi gick först in på cafét och köpte jätte mycket grejer.
-What are you gonna have all that food to? To Nialler? Sa jag och började skratta.
-No, to this! Sa Louis och tog fram en cupcake och tryckte upp den i mitt ansikte.
-What are you doing! Sa jag och tog upp en kladdkaksbit och tryckte den i hans ansikte.

Så höll vi på i några minuter, och allt slutade med att hela cafét var fullt med kladd och bakelser överallt. Gästerna på cafét hade gått och hon som jobbade på cafét var ju ett fan, så hon filmade allting och sa inte någonting. Hon tycket väll att det här bara var kul.

Det var nog första gången på några dagar som jag faktiskt inte tänkte på morfar, Louis gjorde mig så lycklig! Efter vårat lilla matkrig så åkte Louis till hamnen, han drog med mig ut på bryggan och kramade om mig. Jag skrattade lite och kramade honom tillbaka. Efter några sekunders kramande så kände jag hur Louis lyfte upp mig. Jag kollade ner och såg bara vatten under mig.
-No Louis, you don't dare to.. Jag han inte avsluta meningen innan han släppte mig. Jag landade i det iskalla vattnet och tog mig upp till ytan.
-AHHH!!!!! LOUIS!!! Skrek jag samtidigt som jag skvätte vatten på honom.
-To late! Sa han och vek sig av skratt. Jag klättrade upp på bryggan helt dyngsur, jag började gå mot Louis samtidigt som jag sa:
-Come here Louis! I want a hug!
-No no Vanessa please! Skrek han och började backa. Jag gick lite snabbare och han backade ännu mer. Helt plötsligt så hördes det ett plums och det var Louis som hade ramlat i vattnet. Jag skrattade lite och hoppade sedan själv i vattnet.

När vi kom upp så frös båda väldigt mycket och det droppade om oss.
-And now? Sa ja och vi började skratta. Louis och jag gick till hans bil och torkade ett tag. Sen började han köra hem till mig.
-You need new clothes! Sa han och log.

När vi kom fram till mig så knackade jag på dörren, men ingen öppnade. Jag knackade lite hårdare men tillslut så gav jag upp. Jag tog upp min vita Iphone 4s som jag fått av mormor och morfar när jag var ledsen, och knappade in mormors nummer.
-Hallå? Hörde jag en stressad röst svara.
-Hej mormor! Det är Vanessa, varför öppnar ni inte dörren? Sa jag.
-Jo Vanessa, det har hänt en liten sak.... Kan du komma till sjukhuset?


Oj, vad tror ni kommer hända nu? Det är lite segt med kommentarerna! Vart tog dom vägen? :O Nej men det är era kommentarer och er läsare som får mig att fortsätta skriva! Så om ni kommenterar bra och mycket så kommer det fler inlägg! Och förresten, så älskar jag långa kommentarer! Så ta en minut och skriv något mer än typ "mer". :P :D <3

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar din blogg Bella!

Men jag tycker det låter konstigt att hon var nere i vattnet och sen bara tar upp sin iPhone 4S sen? Iphones tål ju inte vatten. Sen så var ju hon inte beredd att bli nerkastad i vattnet, så hon kunde inte lägga ifrån sig mobilen? :)

2012-05-21 @ 21:10:29
URL: http://lindascrazyliv.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Bra inlägg.

Håller med Linda om att det verkar lite skummt det där med iphonen.

:)

2012-05-21 @ 21:45:59
URL: http://onedirectionnovellsswe.blogg.se/
Postat av: Bemzii ♥

Ja, det var lite skummt med iphonen, annars var det jätte bra, som alltid:D, Jag tycker att harry och vanessa kanske borde vara lite med varandra, för dom han nästa inte pratat med varandra sedan att dom blev samms. JÄTTE BRA NOVELL:D♥

2012-05-21 @ 22:01:02
URL: http://mspbemzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0